10 serier att se på salto enligt kritik., Salto: Vilka filmer och serier Wauts före plattformens slut? Hon

Salto: Vilka filmer och serier Wauts före plattformens slut

Om du tillbringade timmar före “en, tillbaka, väldigt” i början av 2000 -talet, bör återupplivningen av kultserien behaga dig. Stekkoreografier och originella karaktärer gör sitt comeback på Carmen Arranz Dance School i “One, Back, Very: New Generation”. En välsmakande återgång till det förflutna.

10 serier att se på salto enligt kritik

Salto, den nya prenumerationsvideoströmningstjänsten som lanserades av TF1, France TV och M6, har funnits sedan 20 oktober. Från 6,99 euro per månad erbjuder plattformen tillgång till tusentals timmars program, allt från film till ungdomsprogram. Och som Netflix eller Amazon Prime, dess huvudsakliga konkurrenter, erbjuder Salto serieintegraler att konsumera utan måttlighet.

Utöver några kulttitlar som “Desperate Housewives” eller “Buffy Against Vampires” och de senaste framgångarna som “Handmaid’s Tale” och “Downton Abbey”, erbjuder Salto också några serier som är mindre kända för allmänheten, men som var bra mottagna av kritik under deras ursprungliga sändning. Business Insider France har valt 10 av dem, som du kan upptäcka nu.

Här är 10 serier som är väl mottagna av kritiken att se på Salto:

1. ‘3 x Manon’ och ‘Manon 20 år’

Synopsis av ‘3 x manon’: “En 15 -årig tonåring placeras i ett utbildningscenter stängt efter att ha våldsamt knivhakat sin mamma .”” “

Synopsis av ‘Manon 20 år’: “Nu långt från det stängda utbildningscentret har Manon, nu 20 år gammal, en BTS av mekanik i fickan och en följeslagare. Hon försöker följa ett fredligt socialt liv. Mellan arbete och kärlek, hoppas Manon, rusar, misstas, lyckas, flanker, motstår alltid med sin kraftfulla livskraft, ett våld också som hotar att våren när orättvisa är för starka … “

Kritik av “3 x Manon”: “Det finns finessen att skriva – nykterhet av psykologiska motiveringar, dialogernas noggrannhet -, glansen av förverkligande – detta sätt att fånga levande pulsationen av ögonblicket – och den fantastiska tolkningen av den unga skådespelerskan Alba Gaïa Bellugi.” – Téléobs

2. ‘Varför kvinnor dödar’

Synopsis: “Livet för tre kvinnor som lever med tre olika epoker i samma hus medan de möter otrohet i sitt respektive äktenskap.”” “

Kritiskt: “Varför kvinnor dödar” är avsiktligt en hyper intellektuell serie; hans karaktärer är medvetet kitsch på grund av maniérismerna i sin tid. Men som i den tidigare serien av Marc Cherry, ‘Desperate Housewives’, finns det en impertinens i iscenesättningen som betar tittaren. Även om vi kan förutsäga slutet är det fortfarande kul att komma fram till uppenbarelsen.” – Guide TV

3. ‘Inuti’

Synopsis: “Ana hittas hennes hjärta som rivits från det psykiatriska sjukhuset där hon var praktiserad mot sin sandsten. Polislöjtnant Angèle Maury är att undersöka. Ett första högspänning.”” “

Kritiskt: “Denna unika serie av Frankrike 2 börjar med kraft och ansluter omedelbart tittaren. Det obestridliga mervärdet av denna skapelse, dikotomin mellan världen av psykopater och “normalpathes” – smart semantisk fynd av en av patienterna – är byggd och ifrågasätter oss över avsnitten.”” “

4. ‘Frågesport’

Synopsis: “England, 2001. Charles Ingram vinner den maximala summan i spelet ‘som vill vinna miljoner ?’. Men hans glädje kommer att vara kort. Han anklagas för att ha lurat med hjälp av sin fru. Är de skyldiga ?”” “

Kritiskt: “Det är en riskabelt satsning som ärligt talat fungerar bättre under en andra visning när du bättre kan uppskatta alla blinkningar än skaparen James Graham placerade. Men när det fungerar är “frågesport” lika övertygande som showen som inspirerade henne i början.” – Variation

5. ‘Så låt oss’

Synopsis: “Fem unga män, med olika resor och motiv, gå in i Capuchin -seminariet i Paris för att bli präster.”” “

Kritiskt: “” Så var de “är inte en modell, det är en riktning att följa. Hon visar vägen, hon lägger inte sättet att ta. Hans huvudsakliga styrka är att påstå att han är en populär fiktion, som kan adressera alla om ett ämne som berör oss alla. Och samtidigt är det en fiktion som kräver uppmärksamhet, vilka frågor om aktuella frågor som behandlas med ett anmärkningsvärt eget kapital.” – Världen

6. ‘Parks and Recreation’

Synopsis: “Det dagliga livet för anställda i Pawnee Parks and Leisure Department.”” “

Kritiskt: “‘Parks & Recreation’ har påtvingat sig under sju säsonger som en av de allra bästa komedierna – och till och med de allra bästa serien – under de senaste åren. [. ] [Hon] gillar att betala för huvudet på sina karaktärer … men hon gör det aldrig dåligt. Serien flyter över med välvilja och tar en överraskande optimistisk titt på banan i Leslie Knope och hennes kollegor.” – Telerama

7. ‘Fargo’

Synopsis: Varje säsong av ‘Fargo’ äger rum i en annan stad från den amerikanska Mid-West, vid en annan tidpunkt och med olika karaktärer. Men varje säsong är inspirerad av filmen ‘Fargo’ och andra spelfilmer av Coen Brothers. På programmet: Mord och bedrägerier med en meningsfull humor.

Kritiskt: “Noah Hawley har skapat en TV -version av ‘Fargo’ som finns i en liknande värld med bekanta människor som inte är exakt som de från Coen Brothers -filmen. På så sätt skapade han sin egen vision medan han hyllade originalet och gav fansen av filmen en annan chans att leva i denna konstiga och lustiga värld. [. ] ‘Fargo’ är ett extremt imponerande koncept tillverkat med överraskande kraft av Hawley och en utmärkt gjutning.” – Hollywood Reporter

8. ‘Parlament’

Synopsis: “Ung nyutgick parlamentarisk assistent, Samy vet inte mycket om europeiska institutioner, men hoppas komma undan med charm och bagout.”” “

Kritiskt: “Någonstans mellan ‘The Spanish Inn’, ‘Borgen’ och ‘Quai d’Orsay’, berättar serien lätt (på formen) och rigoritet (på botten) förfallen från Samy, en ung parlamentarisk assistent som upptäcker de komplexa kuggarna) och den mänskliga komedi som registrerar europeiska institutioner ” – le Parisien

9. ‘Läskig show’

Synopsis: “Inspirerad av Stephen King Comic Books som publicerades på 1950 -talet, återupplivar denna antologiska serie av skräck våra värsta barndoms mardrömmar.”” “

Kritiskt: “Tillfälliga skräckfans kanske inte är riktigt mottagliga för” creepshow “, men det är inte gjort för dem ändå. Skräckälskare kommer å andra sidan att hitta där.” – Guide TV

10. ‘Ondska’

Synopsis: “En psykolog måste samarbeta med en präst i utbildning och en entreprenör som en del av undersökningar på antagna mirakel, demoniska ägodelar och andra extraordinära händelser för att se om det finns en vetenskaplig förklaring eller om något verkligen är övernaturligt .”” “

Kritiskt: “‘Ond” ser aldrig desorienterad ut. Det går från en ton till en annan med lätthet och myndighet. Vissa serier tar tid att hitta sin rytm. Baserat på de första fyra avsnitten är ‘Evil’ omedelbart övertygad om sin identitet med flera aspekter och i dess intresse för att ta upp ideologiska frågor, vilket ger det ett djup alltför ofta frånvarande från serien sprider på stora kanaler.” – Vulture

Denna artikel publicerades ursprungligen på Business Insider Frankrike

Salto: Vilka filmer och serier Wauts före plattformens slut ?

• 10

Spara

Den 27 mars kommer Salto inte längre att existera. Cap på 10 filmer, serier och dokumentärer för att titta på nödsituationer innan plattformen stänger sina dörrar.

Stäng galleriet Modal

Prenumeranter på den franska strömningsplattformen vet detta: det ödesdigra datumet närmar sig – o förtvivlan. Den 27 mars går Salto till VOD. Ja, den som skulle höja den vågade setningen att vara en Netflix som gjordes i Frankrike måste erkänna sitt nederlag. Video -på -Demand -videotjänsten – ägs av TF1, M6 och Frankrike Télévisions -grupper – som lanserades den 20 oktober 2020 och erbjöd en rik katalog med filmer, serier och dokumentärer – en rik katalog med filmer och dokumentärer. Diskontering mellan program i förhandsgranskning, körningar och strömning. Ett sätt att tävla med American Giants Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ och Apple TV+, men också franska franska.

Under månaderna hade Salto kunnat förföra en liten miljon prenumeranter och komma ur spelet genom att få spridning av visst HBO -innehåll. Vi tänker på “Harry Potter” -saga, det speciella programmet återförening “Tillbaka till Hogwarts”, som ägnas åt skådespelare av “vänner”. Utan att glömma diffusionsrättigheterna för “Sex and the City” omstart. Tyvärr i november förra året gjorde rykten om en stängning av plattformen redan ett stort ljud. Sedan, i januari 2023, tillkännagav TF1, M6 och Frankrike Télévisions officiellt sin avsikt att stänga streamingplattformen. En av anledningarna ? Misslyckandet med sammanslagningen mellan den första och den sjätte kanalen.

Filmer och serier av saltkatalogen

Nedräkningen lanseras därför. Men innan klyvaren föll, råder vi dig varmt från Binge Watcher dessa program. Efter kommer det att vara för sent. På seriens sida, ingen tvekan, sväljer vi avsnitten av “Yellowstone” med Kevin Costner, vi kraschar framför “One, Back, Very: New Generation” och vi genomför utredningen med Robert Langdon i “The Lost Symbol”. Snarare filmgäster ? Vi går tillbaka i tiden genom att titta på kulten Saga “Sissi” och Alice Winocours film, “Augustine”. Vi skakar i snön med “Winter Sleep”, och vi hämtar förlorad tid tack vare Tom Hanks och Julia Roberts i “Det är aldrig för sent”. Slutligen, om dokumentärerna är mer din dada, missa inte “Outreau -affären”, “La Fabrique du lie: Johnny Depp / Amber Heard Affair” eller “The Sect: Under greppet av Temple Solar”.

Att upptäcka i detta galleri:

Den spännande serien “Yellowstone”

Kevin Costner och Keilly Reilly svarar i ett av händelserna de senaste månaderna: “Yellowstone”. Hon följer Epic of the Dutton -familjen, ägare av en enorm ranch, plågad av återkommande attacker av fastighetsutvecklare av regionen och politiker. En fängslande familjesaga.

Den fängslande serien “The Lost Symbol”

Om du uppskattar polisserien full av pussel på “da Vinci -koden” är det verkligen för dig. Och av goda skäl är tv -programmet som består av tio avsnitt anpassningen av den namngivna boken av Dan Brown. Vi hittar en ung Robert Langdon – innan han förkroppsligades av Tom Hanks i den kinematografiska vismannen -, undersöker med CIA på kidnappningen av hans mentor. Beroendeframkallande.

Den nostalgiska serien “One, Back, Very New Generation”

“Augustine” -filmen

Regisserad av Alice Winocour 2012 ger filmen “Augustine” mötet med Jean-Martin Charcot till skärmen med en ung kvinna med hysteri. Vi är 1885. En slående berättelse, inspirerad av Louise Augustine Gleizes, en lärares patient när han tränade på Salpêtrière -sjukhuset. Gjutning ? Vincent Lindon, Soko och Chiara Mastroianni. En spelfilm, presenterad på Cannes Film Festival 2012 och som sedan tillät dess regissör att utses i kategorin bästa film, under César -ceremonin, året efter.

Filmen Palme d’Or “Winter Sleep”

Vinnare av Cannes Palme d’Or under den 67: e festivalen, “Winter Sleep” produceras av den turkiska filmskaparen, Nori Bilge Ceylan. Filmen är intresserad av Aydin, en pensionerad skådespelare, som blev chef för ett litet hotell i centrala Anatolien. Ankomsten av vintern återupplivar förargelser – särskilt mot sin fru från vilken han har flyttat bort – pressat honom att lämna.

Kultfilmen “It’s Never Too Late”

Denna film av och med Tom Hanks kommer att ha det bra. Denna romantiska komedi berättar historien om Larry, en modellanställd på cirka femtio år, återvände till påskottet att han aldrig har examen. Nu arbetslös beslutar han att återuppta studier. Det var där han möter den unga Talia – som åtar sig att förnya honom från topp till tå – och Mercedes Tainot (Julia Roberts), hennes muntliga uttryckslärare, blasé av hennes jobb.

Den väsentliga sagan “Sissi”

Vi presenterar inte längre filmerna “Sissi”, gjord av Ernst Marischka på 1950 -talet, med Romy Schneider i titelrollen. Alla är tillgängliga på streamingplattformen. Så varken en eller två, vi fördjupar oss i det romantiserade livet i österrike kejsarinnan och vi går till Wienne domstol.

Brunnen sammansatt dokumentär “La Fabrique du lie Case Johnny Depp: Amber Heard”

Undersökningen är baserad på fallet som träffade rubrikerna förra året mellan stjärnorna Johnny Depp och Amber Heard. Mot bakgrund av hårda rättsliga strider försöker dokumentären att förstå hur de falska nyheterna är födda och förökade från denna affär och hur de invaderade webben och släppte den allmänna opinionen.

Den upprörande dokumentären “The Outreau Affair”

Denna två -deldokumentär, tillägnad Outreau -affären, blandar exakt fiktiva scener, opublicerade vittnesmål och arkivbilder. Ett gripande program som återgår i detalj till ett av de största franska rättsliga fiascos, som har lett till frikännande av tretton personer.